Ești un bucătar talentat, un patiser pasionat sau un om de afaceri îndrăgostit de industria HoReCa?
Dacă restaurantul tău are calitative preparate, în care se folosesc doar ingrediente aparte, dar oamenii tot ezită să intre pe la tine, atunci ai nevoie de un brand.
O afacere, indiferent de natura sa, are nevoie de o identitate de brand. Dacă vrei să pornești pe cont propriu pe drumul succesului, atunci trebuie să-ți clădești propriul brand.
Peste 60% dintre restaurantele nou deschise nu supraviețuiesc nici măcar în primul an de zile. Toate acestea sunt urmările lipsei de identitate. Un restaurant, o cafenea sau o cofetărie are nevoie de un brand pentru ca acesta să continue să reziste și să atingă în cele din urmă succesul.
Ce presupune construirea unui brand în industria HoReCa?
Brand-ul este diferit de branding:
- brand = întruchiparea tuturor elementelor legate de afacerea ta, începând de la imagine, la voce, până la misiunea și viziunea pe care le deține; astfel, brand-ul mai poate fi definit și ca suma percepțiilor celor ce au intrat într-un fel sau altul în contact cu el; brand-ul are propria personalitate, este ceva unic și-și dorește să fie un element pozitiv în mințile consumatorilor;
- branding = este procesul prin care brand-ul prinde contur; este totalitate apașilor prin care restaurantul tău se diferențiază de concurență.
Tot procesul nu se rezumă doar la cei ce-ți vizitează restaurantul și se bucură de delicatesele preparate, ci și de angajații tăi, partenerii de afaceri sau comunitatea de pretutindeni. Brand-ul comunică cu toate publicurile care intră în contact cu afacerea ta.
Astfel, vorba „prima impresie contează” este plauzibilă în atingerea succesului unui restaurant.
Cum te poți folosi de elementele de brand pentru a trece la următorul nivel?
Când vine vorba despre HoReCa, orice afacere este legată de experiențele senzoriale ale oamenilor. Este cel mai important ca preparatele pe care le oferi să fie cu adevărat calitative.
Întreaga ta poveste se bazează pe adevăr și pe ceea ce poți oferi. Astfel, brand-ul îi va ajuta pe clienți să îți remarce afacerea, să își amintească despre pastele acelea senzaționale mâncate într-o duminică alături de cineva drag, pe care le va recomanda mai departe prietenilor apropiați.
Pentru a transforma restaurantul într-un brand de renume, apreciat de o masă mare de oameni, înseamnă formarea unei baze de clienți loiali, care-ți oferă posibilitatea de extindere.
Astfel, pentru a atinge succesul în industria HoReCa, nu te sfii să investești în dezvoltarea experiențelor senzaționale, unice, diferite față de ce oferă concurența.
Elementele de branding pentru a-ți promova afacerea sunt:
- website-ul optimizat pentru orice tip de device, în special pentru telefon;
- ambalajele personalizate pentru delivery;
- design-ul interior;
- logo-ul;
- vocea textelor pe care le folosești;
- modul în care este prezentată mâncarea, dar și servită;
- uniformele personalului;
- promisiunea;
- numele;
- conceptul;
- sloganul;
- tot ce ține de social media, etc.
Astfel, deschiderea unui restaurant în domeniul HoReCa nu este tocmai cel mai simplu drum. Această industrie este printre cele mai grele domenii de activitate.
Pasiunea și marketingul merg mână în mână în industria alimentară
Doar cei pasionați și determinați să reușească vor atinge gustul succesului. Însă, trebuie să iei în vedere și partea de marketing, deoarece omul vrea să interacționeze cu ceea ce înseamnă restaurantul tău.
Mâncare va găsi oriunde, dar experiența pe care o trăiește la tine în restaurant este unică. Vei întâmpina dificultăți, încă din etapa de construire a planului de afaceri.
Din fericire, există foarte mulți profesioniști ce te vor susține și te vor ajuta pentru a parcurge corect pașii. Satisfacțiile pe care le poți avea în calitate de antreprenor în domeniul HoReCa este cu siguranță printre cele mai frumoase.