In era digitala in care traim, blogging-ul a devenit o forma populara de exprimare personala, dar si o modalitate eficienta de a-ti promova afacerea sau pasiunea. Indiferent daca esti un blogger incepator sau unul cu experienta, exista intotdeauna oportunitati de dezvoltare si imbunatatire a abilitatilor tale.
Acest articol isi propune sa ofere cateva sfaturi valoroase pentru bloggeri, care sa ii ajute sa-si creasca audienta, sa-si imbunatateasca continutul si sa obtina succes in aceasta lume din ce in ce mai competitiva. Fie ca blogul tau este despre lifestyle, calatorii, moda, tehnologie sau orice alta tema, principiile de baza raman aceleasi.
1) Genereaza link-uri, nu fii zgarcit!
Cand scrii articole, acolo unde simti ca trebuie dat un link catre site-uri care explica acel cuvant sau fraza, nu-ti fie teama ca vei patii ceva, da acel link, nu fii zgarcit, iti spun ca Google te va rasplatii pentru gestul facut! Google simte ca acel articol nu este advertorial si este cat se poate de natural, tu dai un link bun, util, relevant articolului tau, practic recomanzi ceva ce tu scrii, ceva mai mult sau mai putin bun decat ce ai furnizat tu, dar incearca sa pui link-uri cu un continut mai bun decat al tau. Sper ca te-ai prins!
2) Nu mai face SEO pe fiecare articol
Nu-ti mai bate capul cu optimizarea articolelor, nu mai scrie de 50 de ori aceeasi fraza sau keyword crezand ca vei zbura primul in Google, chestiile astea mergeau prin 2008-2009, dar nu acum cand algoritmul Google este foarte pretentios si incearca pe cat de mult posibil sa elimine Spamul. Prin urmare nu-ti mai bate capul cu SEO, scrie articole pentru oameni, starneste-le interesul pentru a-ti citii articolul si pentru a revenii cu drag pe blog-ul tau. In cazul in care chiar doresti sa rankezi in Google pe fraza sau keyword-ul de care vorbeam mai devreme, atunci scrie un guest post pe blog-ul sau blog-urile prietenilor tau si acolo pune un link catre articolul tau pe keyword-ul pe care-l urmaresti.
3) Editeaza articolele, acolo unde este cazul!
Sa spunem ca ai scris un articol, iar peste o ora, o zi, o saptamana, luna, iti amintesti ca articolului tau ii lipseste o anumita informatie, atunci este timpul sa actionezi si sa imbunatatesti articolul respectiv, editeaza-l si adauga continut in plus, nimeni nu te va condamna pentru ca l-ai editat, ba chiar te vor aprecia pentru ca ai facut un update, chestia este ca daca este un articol mai slab si mai putin citit, putini vor fi cei care vor vedea update-ul, insa o singura “persoana” va vedea mereu update-urile, acea “persoana” fiind Google.
Cam atat, sper ca ti-au fost utile informatiile furnizate mai sus si sper ca te vor ajuta pe viitor.