Contabilitate primara este una dintre cele mai importante componente din cadrul oricărei forme juridice, organizații sau companii. Ea se aplică în toate domeniile de activitate, implicând înregistrarea tuturor tranzacțiilor de natură financiară a companiei.
Așadar, contabilitatea are cea mai mare importanță, fiind chiar vitală pentru progresul și buna funcționare a unei companii. Este folosită inclusiv de către persoanele fizice autorizate.
Contabilitate primara oferă un management financiar precis
Această activitate vitală se ocupă de crearea unei imagini detaliate din punct de vedere financiar a companiei. Ea ajută la urmărirea și gestionarea eficientă a resurselor economice ale organizației.
Se înregistrează toate tranzacțiile financiare, permițând monitorizarea de către organizație a tuturor banilor care intră și ies în timp real, adică a veniturilor și cheltuielilor de diverse forme. Astfel, se pot lua decizii corecte financiare, dar și de dezvoltare și evoluție a companiei. Asta înseamnă că întreaga organizație are capacitatea să ia măsurile corecte proactiv, evitându-se problemele financiare și maximizându-se profiturile într-un mod cât se poate de eficient.
Organizația va fi mereu în conformitate cu legile și reglementările actuale
Contabilitatea primară este esențială pentru a se asigura că organizația este în conformitate cu legile și reglementările financiare. Se înregistrează toate tranzacțiile financiare, dar și a altor evenimente relevante, ce asigură că organizația poate să răspundă cerințelor legale. Astfel, se reduce semnificativ riscul de amenzi și penalități, ce pot încălca legislațiile financiare, asigurând o reputație pozitivă a organizației.
Contabilitatea primară creează o raportare financiară potrivită
Această activitate este esențială pentru producerea de rapoarte exacte și mai ales actualizate, care sunt necesare pentru luarea deciziilor informate și corecte. Rapoartele financiare sunt folosite pentru a se evalua performanțele companiei în raport cu obiectivele setate.
Acestea pot fi de asemenea folosite pentru a se evalua:
- performanța angajaților;
- productivitatea companiei;
- în dezvoltarea de strategii de evoluție a business-ului.
Organizația are o analiză financiară mai potrivită
Contabilitatea primară permite analiza detaliată a tuturor tranzacțiilor financiare și a evenimentelor relevante care au loc în companie. Acestea vor ajuta la:
- identificarea punctelor forte și slabe ale afacerii;
- identificarea tendințelor;
- identificarea modelelor de cheltuieli și venituri.
Informațiile obținute vor fi mai apoi folosite pentru a pune bazele unei strategii de îmbunătățire a performanței financiare și eficiențe din cadrul companiei.
Îmbunătățește procesele legate de afaceri
Contabilitatea primara contribuie activ la îmbunătățirea proceselor ce au loc într-o afacere și mai ales la reducerea costurilor. Se urmăresc cheltuielile și veniturile, identificându-se zonele în care există posibilitatea de a se reduce costurile sau de se optimiza procesele.
Toate informațiile contribuie activ la identificarea și eliminarea fraudelor sau activităților de natură ilegală din cadrul organizației.
Contabilitate primară reușește să îmbunătățească relațiile cu clienții și furnizorii
Contribuie la îmbunătățirea relațiilor dintre organizație, clienți și furnizori. Se oferă informații clare și mai ales precise, cu privire la stările financiare în care se află compania.
Aceste informații ajută la construirea unei stări de încredere dintre organizație și publicurile sale.
Se asigură o continuitate a afacerii
Contabilitatea primară contribuie la asigurarea continuității în afacere, identificându-se riscurile și problemele financiare din timp, pentru a se putea preveni sau diminua până nu se ajunge la probleme mai grave.
Astfel, afacerea poate funcționa în continuare în circumstanțe favorabile.
Acestea fiind spuse, activitatea pe care o realizează specialiștii de contabilitate primara sunt esențiale pentru orice activitate. Ea poate oferi o imagine detaliată asupra stării financiare a organizației, indiferent de mărimea sa.
Cu astfel de informații obținute, organizația își îmbunătățește utilizarea resurselor financiare ale companiei. Astfel, se îmbunătățesc performanțele, reducând costurile și dezvoltând relații pozitive cu relațiile și clienții care intră în contact cu business-ul.